čtvrtek 29. června 2017

RC: STAČÍ JEN CHTÍT

Stačí jen chtít
Charbonneau Joelle

Nakladatel: Fragment, 2017 
Počet stran: 272

Anotace: Dokonalý thriller od autorky bestsellerové série Univerzita výjimečných Městem Nottawa se jako lavina šíří nový fenomén. Sociální síť s název NEED nabízí svým uživatelům vše, co chtějí mít. Chceš nový iPhone nebo lístky na koncert se vstupem do zákulisí? Výměnou za drobný úkol ti NEED tvé přání splní. Kaylee Dunhamová ví, co chce. Potřebuje získat novou ledvinu pro nemocného bratra. Nevěří, že by jí nějaká sociální síť mohla pomoci, ale rozhodne se, že to zkusí. Až po té, co zadá svůj požadavek, si uvědomuje, jak vysokou cenu bude muset zaplatit. Úkoly, které síť za splnění jednotlivých přání vyžaduje, totiž s přibývajícím počtem uživatelů nabírají na nebezpečnosti. Dokáže Kaylee odhalit, kdo NEED stvořil, a zastavit ho dřív, než zničí celé město? Dokonalý thriller od autorky bestsellerové série Univerzita Výjimečných.

Knížku jsem vcelku očekávala, protože od autorky Joelle Charbonneau jsem četla Univerzitu výjimečných 1 a 2 a i líbilo. Navíc tady podle anotace to má být o sociálních sítích a jejich vlivech / problémech a jak je o mně známo, tohle mám ráda, takže knížka mě zaujala hned, jak jsem se o ní na Albatros merendě kdysi dozvěděla.

Jde o to, že Kaylee potřebuje ledvinu pro svého smrtelně nemocného bratra. A je tu jakási síť, co plní přání. A pak se něco zvrtne, bla bla a síť ovládá město. Zní to trochu dystopicky co? No já do toho šla s myšlenou na YA dystopii, ale překvapilo mě, že na přebalu píšou thriller. Ale ok, nakladatelé asi ví, o čem mluví (píšou), protože nakonec se ukázalo, že to fakt není dystopie, ale YA thriller, takže aby vás anotace nezmátla, jako mě. 

Není tomu ale na škodu, jde o fakt hodně odsýpající YA thriller. Kdo mě sleduje na instagramu, ví, že mám teď měsíc čtenářské krize a nedaří se mi začíst naprosto do ničeho. Ale tuhle knížku jsem přečetla za noc, krize nekrize a to je rozhodně vypovídající faktor.

Máme tu lásku, nejlepšího kámoše ever, kterého by chtěl každý (nebo nakonec možná ne, jen čtěte), trable v rodině, záporáky, naprosto nečekaný záporáky (a ty nás samozřejmě překvapí nejvíc) a dokonce se dočkáme i pár těch vraždiček. Celé je to podložené psychologickou myšlenkou, na kterou si fakt počkejte, je dost dobrá a kdyby to nebylo nelegální, docela by mě zajímalo, jak by tahle celá sociální síť proběhla v praxi. Kdo dočtete, určitě napište, chci to nutně s někým probrat!

4 komentáře:

  1. Super recenze! Je zajímavé co lidi udělaji pro to aby to mohli mít! Připomíná mi to film Nef a modrou Velrybu.
    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, taky jsem si hned vzpomněla na modrou velrybu :-) No, jestli je to takový napínák, že jsi to přečetla za noc, tak to do toho jdu taky :-D

    OdpovědětVymazat
  3. To mi dost připomíná film Nerve. Takže je zcela jasné, že po této knize šáhnu. Jen nevím kdy :D
    Díky za recenzi :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha vyzerá úplne peckovo :) Asi si ju zakúpim a hneď zoberiem na dovolenku :) DIk za tip

    Veľká, mega GIVEAWAY o nádherne voňajúci balíček

    OdpovědětVymazat