čtvrtek 4. srpna 2016

RC: NECHOVEJ SE JAKO PITOMEC

Nechovej se jako pitomec
Průvodce etiketou pro náctileté
Meghan Dohertyová

Nakladatel: YOLI
Rok a měsíc vydání: 2016/06
Počet stran: 192

Anotace: Vtipně pojatá etiketa pro dospívající a mladé dospělé, s retro obrázky a věcnými radami, jak se chovat v nejrůznějších společenských situacích, do nichž se člověk dostává v soukromém životě, ve škole i v práci.

Tato vcelku novinka od Yoli avizuje být Průvodcem etiketou pro náctileté. I když už ehm ehm náctiletá nejsem, po knize jsem sáhla, protože tohle mě vždycky zajímalo. Jak být ženou a co ti maminka neřekla a klukem v patnácti a chápete. Tím se dá listovat v každém věku. Buď vám to reálně něco dá nebo se alespoň pobavíte, protože každý jsme byli takoví.

Kniha je rozdělená do kapitol - ve vztazích s ostatními, doma, ve škole, v práci, ve volném čase, na cestách, na internetu a týmy pitomců. Přiznám se, že jsem hned nalistovala kapitolu s internetem, protože jako blogerka a jako člověk v dnešní online době mě tohle zaujalo mnohem víc, než na cestách (kde, za prvé nejsem tak často a za druhé, nevěděla jsem, že i to má nějaká pravidla). 

Dílko je ilustrované černobílou holčičkou a chlapečkem a, můj oblíbenec, asi dvakrát se tam otočí pejsek. V textu jsou komiksové bubliny a hází sem tam nějakou hlášku, vypíchnutí, vtip, shrnutí nebo něco takového. Nejde o extradlouhý souvislý text, spíše je to kapitolkováno na kratší úseky s nadpisem, čeho se to týká a nějakou malou historkou typu Představte si, že jdete a tam blabla k dopředstavení situace.

Hodně rad je všeobecných a známých typu snídejte, za křivdy se omluvte, nepodvádějte, až po takové, co jsou možné pro mladé čtenáře vážně nové typu neluskejte v restauraci na obsluhu, jak ukázat, že si zasloužíte zvýšit plat a máme tu i pár vtipů jako zvedání prkénka apod. 

Kniha není žádný zázrak, ale jak už jsem řekla, mě se podobné věci líbí. Sice už jsem asi ve věku, kdy kapitoly ve škole moc nevyužiju a kapitola vztahy mi přijde spíš vtipná, ale i tak jsem si početla ráda, vyfotila z toho pár fotek na facebook, aby se zasmáli / poučili i ostatní a věřím, že jestli to koupíte své ratolesti, možná si z toho něco i vážně odnese.

4 komentáře:

  1. Docela mně napadají lidé, kterým bych tu knížku doporučila :D :D :D :D :D :D Možná bych v ní zalistovala a přečetla si jí, ale asi by mně moc nebavila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle kniha mě už dřív docela zaujala, ale jako nevim no :D Asi to nebude úplně pro mě :D

    http://mybookishimagination.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle styl knih já osobně nevyhledávám...možná jako náctiletá bych ji četla, ale ted fakt. Kdysi jsem četla i takové ty "osvícené" ale ted už kdepak. Nikdo mi nemůže pomoc víc, než já sama. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Do you need free Instagram Followers?
    Did you know you can get these ON AUTO-PILOT & TOTALLY FREE by using Like 4 Like?

    OdpovědětVymazat