čtvrtek 10. března 2016

RC: FERALOVÉ

Feralové 1 - Pod křídly vran
Jacob Grey

Nakladatel: Host
Série: Feralové (1.díl ze 3)
Rok a měsíc vydání: 2016/01
Počet stran: 255

Anotace: První díl trilogie Feralové. Blackstone. Kdysi vzkvétající metropoli před lety zasáhla obrovská vlna násilností, která po sobě zanechala beznadějnou spoušť. A teď se temné síly dávají znovu do pohybu… Z vězení uprchli nebezpeční zločinci. Jsou to feralové — lidé, kteří umí mluvit se zvířaty, ovládat je a používat jako účinnou zbraň. Pokud se jim podaří přivést ze Země mrtvých svého vůdce, pavoučího ferala Mistra Snovače, hrozí městu definitivní zkáza. Třináctiletý kluk jménem Krák žije v opuštěném parku, kde si na stromě postavil hnízdo. Jedinými společníky jsou mu tři vrány, které ho v podstatě vychovaly. Proto považoval za samozřejmé, že s nimi mluví jejich řečí. Jednoho dne mu však život naruší nečekané události a Krák se dozví, kým doopravdy je. Aby ochránil Blackstone, bude muset čelit temnotě temnější, než si kdy dokázal představit.

Lidé, co mluví se zvířaty? To musím mít! Pak jsem někde narazila na komentář, že je to drsný, krvavý, téměř horor, tak jsem to zase opustila. A pak jsem našla, že je to knížka pro děti. Tak ok, možná se výše zmíněný pisatel sekl a hodil to k něčemu jinému. A když jsem na samotném díle našla poznámku 10+ věděla jsem, že do toho tedy rozhodně půjdu.

Přiznám se, že jsem se trochu bála, aby to zase nebylo moc dětské, ale nebylo. Je to tak na pomezí, znám knížky psané víc dětsky, tohle bylo takové milé, příjemné. Hlavnímu hrdinovi je 13, takže zase nemůžeme čekat bůh ví co, ale fantasy celkově hodně povedená.

Pointou je mluvení se zvířaty a já a jakékoliv knížky, kde hlavní hrdinové kooperují se zvířaty. Bomba! Příběh se mi moc líbil, detaily vyladěné, všechno dávalo smysl, přišlo i několik nečekaných zvratů, přátelství. Ale hlavně to mluvení se zvířaty, dobře vymyšlené, pointa super, nápad super, jak to funguje, co kdo jak a proč umí, nebudu prozrazovat, protože to bylo to, na co jsem se celou dobu nejvíc těšila, až mi to bude vysvětleno, a nadšení.

Samozřejmě se potkáme i s pár klišé, jako zrovna ten náš hlavní hrdina, který nám příběh zprostředkuje, je naprostá nula a zjistí se, že je naprosto nejvíc boží a úžasný a dokáže věci co nikdo nikdy. A i když je mu 13, zachrání svět a zajistí světový mír. Ne dobře, teď naschvál nadsazuji, o tohle v knize nejde, ale určitě jste pochopili moji myšlenku.

Co mi asi nejvíc vadilo, že je kniha slabá a moc rychle to uteklo. Kdyby to bylo dvakrát delší, budu jen nadšená. Těším se na pokračování, doufám, že bude mít zase tak krásnou obálku.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum, kde můžete knihu zakoupit.

2 komentáře:

  1. Táto kniha vyzerá veľmi zaujímavo. Fantasy milujem! :D Pekná recenzia. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja zas miluju zvirata. A v kombinaci s fantasy, super kombinace :)

      Vymazat