pátek 6. listopadu 2015

RC: SMEČKA

Smečka
James Patterson

Nakladatel: Alpress
Rok a měsíc vydání: 2015/09
Počet stran: 360

Anotace: Při cestě do Botswany se přírodovědci Jacksonovi podaří přežít útok velké lví smečky. Zachrání život i ekoložce Chloe a oba společně se snaží přesvědčit svět, že existuje příčina, která savce nutí napadat lidi. Jenže nařízené akce nepomáhají, brutální útoky zvířat se množí, jejich zuřivost narůstá. Paralyzují už celá města a člověk marně hledá místo, kde by se skryl…

Nakladatelství Alpress mě poslední dobou překvapuje více a více. Knížky co jsem od nich znala mě nikdy nelákaly a pak se nakonec dozvím, že jsem se jen špatně dívala a kdybych hledala, najdu tam moc pěkné kousky. Krátce po sobě mě podle anotace nadchla jejich novinka a tak jsem se do ní pustila.

Mám moc ráda katastrofické příběhy (tornádo, sopka, ... takové to, kdy chudák celá Amerika je ohrožená) a stejně tak mám ráda příběhy o zmutovaných a jinak šílených zvířatech. Většinou se tomu jen směji, protože je to nereálné a člověk ví (nebo alespoň lehce se zoologicky orientující), že to prostě nejde. Ale tady se mi stalo, že jsem si kolikrát říkala, jestli se to vážně nemůže stát, protože je to jakože vědecky podloženo. Takže pozor, nechtějte vědět, co nás čeká. Nebo naopak, přečtěte si to, ať víte, jak tomu předejít.

Moc se mi líbí, jak to přichází postupně, zvířata se začínají chovat divně, signály, co si lidé nevšimnou nebo jim nepřikládají význam a pak se jim to vymstí. A pak samozřejmě pár drsných útoků s detailním popisem krveprolití. 

Trochu mě zklamal závěr, takováto ukončení já nemám moc ráda, ale poslední dobou se ukazují stále častěji, takže to asi čtenáře bere, možná jen já jsem ta divná. Ale každopádně jsem doufala, že se to uzavře jinak a lépe, moc mi to k tomu nesedělo a trochu mi to shodilo celé vyprávění předtím. Ale celkově knihu hodnotím pozitivně. Prý je podle ní i seriál, tak budu muset zapátrat, mohlo by to být zajímavé.

Žádné komentáře:

Okomentovat