úterý 11. listopadu 2014

KRÁLOVNA TEARLINGU

Královna Tearlingu
Erika Johansenová


Nakladatel: YOLI
Počet stran: 432
Rok a měsíc vydání: 10/2014

Anotace: Fascinující fantasy příběh dlouho ztracené královny, její nejisté a nebezpečné cesty na trůn a přátelství i hlubších vztahů, které vznikají, když se temné nadpřirozené síly snaží zničit poslední zbytky dobrých, spravedlivých a věrných.

Tato kniha má nádherný přebal, všude vlnovky, laděna je do tmava s hradem na pozadí. Už to mě celkem nalákalo ke čtení. Když jsem začala, nevím proč, vzpomněla jsem si na knihu Eragon. Kelsea cestuje a je tam naznačena jakási magie, o které však zatím nic nevíme. Zpočátku se vůbec nic nedělo a přitom bylo popsáno hodně stránek. Říkala jsem si, čím to je, že jsem si toho vůbec nevšimla a četla dál? Bylo to tím, že dílo je opravdu dobře napsáno a moc příjemně se čte.

Děj samozřejmě také přijde, ale zatím se neodehrávají žádné velké bitvy, i když se určitě plánují a řekla bych, že nás to pěkně navnadí na další díl. Odehraje se však mnoho menších bitev a všechny jsou napínavé. Dokonce mě bavilo i číst o královnině životě na zámku, není to žádné popíjení kávičky, ale přijímání audiencí. Během celého vyprávění se dozvíme o tom, jak správně vést svou zemi, co je důležité, jak by se správný vůdce měl chovat a na co si dávat pozor. 

Kelsea je velmi příjemná hlavní postava. Je mi sympatická snad vším, zpočátku je trochu zmatená rychlým vhozením do situace, ale musí se s tím co nejdříve poprat. Jejím těžkým úkolem je získat svou gardu, nechce, aby ji poslouchali ze strachu, ale z respektu. Garda je další věc, co se mi moc líbila. Hodně se řeší čest, spravedlnost, věrnost a podobné věci. Je to vážně dobře pojato.

Trochu mi vadilo, že se mi úplně nedostalo vysvětlení pár záležitostí. Zajímavé je, že lidé zde žijí po staru, jako na venkově před staletími, jezdí na koni apod. a přitom se mluví o antikoncepci, drogách a dalších technických a moderních věcech. Zařazením děje do doby si nejsem moc jistá, řekla bych, že se to vyjeví až v dalších dílech, smysl tohoto neseznámení čtenáře se skutečností.

Nad něčím jsem se musela pousmát, jako když se v jedné chvíli mluví o šlechetných vlastnostech a vzápětí je hlavní hrdinka zraněna, hádejte kam? Říznou jí do bradavky, samozřejmě je detailně popsáno, jak jsou ztvrdlé. Podobné lehce ujeté věci jsou zde vícekrát. Nahá žena a popis jejího erotického vzrušení, naprosto se nehodící k popisu probíhajícího magického rituálu. Jinak ale jde o moc příjemnou knihu, kde se člověk i zamyslí, jak by něco podobného řešil on. Cením si naší aktérky, jde o propracovanou, povedenou, sympatickou postavu.

Recenze psána pro web DatabazeKnih.cz

1 komentář:

  1. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Obchodujte kdekoliv - Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat