pátek 8. dubna 2016

RC: PŮLNOČNÍ KORUNA

Půlnoční koruna
Sarah J. Maasová

Nakladatel: CooBoo
Série: Skleněný trůn (2.díl)
Rok a měsíc vydání: 2016/01
Počet stran: 400

Anotace: Celaena se stala královou bojovnicí a má za úkol pro něj dělat tu nejšpinavější práci. Ovšem sama dobře ví, že král je mimořádně krutý a jeho chování ovládá tajemné zlo. Proto se snaží odhalit jeho tajemství, ale přitom mu nezavdat příčinu, aby ji podezíral. Rozehrává tak smrtelně nebezpečnou hru, v níž jde nejen o její život, ale i o život všech jejích přátel. A jedné noci se stane to, čeho se nejvíce obávala a co její živit rozmetá na kousky.

Pokračování Skleněného trůnu bylo velmi očekávanou knihou. Příběh Celaeny je chytlavý, jednička končí s příslibem do budoucna, takže jsem se vážně hodně těšila. Chtěla jsem vidět tu drsoňku, o které se v jedničce spíše mluvilo, než konalo, tak čtěte dál, ať zjistíte, jestli jsem se dočkala.

Celaena už je královou bojovnicí a čekají ji, ne zrovna pěkné, úkoly. Většinou někoho mučit, zabít, stáhnout z kůže a tak. A neptat se. Prostě to udělat. Pěkně se tu sváří boj mezi tím, dělat co král poroučí a dělat to, co se hlavní hrdince zdá být správné. Jestli poslechne? No přiznejme si, že by to byla pěkně nudná knížka, kdyby vždycky jen plnila příkazy.

Najdeme tu skvělý kontrast ve chvílích, kdy je Celaena šťastná, veselá a spokojená, vidíme, jak je dobrá a hodná a pak když se všechno pokazí, jak nastoupí její druhá půlka, zabiják. Jak už jsem předeslala, Celaena se pěkně rozjede, jakmile je někdo vstoupí do cesty za jejím cílem, vraždí a to dost drsně a autorka nám to pěkně všechno popíše. V těchto chvílích marně hledám tu, téměř, citlivku z dřívějška.

Samozřejmě nás čekají i zvraty, které, když jsem to probírala s kamarádkami, někdo čekal, mě to sice taky napadlo, ale nakonec to bylo dotaženo ještě o kousek dál, takže i vy, kdo si myslíte, že víte, jak to končí a o co jde, se máte i tak na co těšit. Budou tu i boje jak s láskou, tak proti ní. Bitva povinnosti, vůle, svobody. A co se mi líbilo hodně, vztahy mezi Celaenou, Chaolem a Dorianem. Není to tak jednoduché, jak to na konci jedničky vypadalo.

Kritika na konec, jaká škoda, že série není v hardbacku. Tak krásně kreslené obálky, jak dobře by to v knihovně vypadalo, no řekněte. A taky musíte uznat, že Celaena má naprosto nádherný vlasy!

2 komentáře:

  1. :) Moc hezká recenze :) Já si na tuto knihu už dlouho brousím zuby, tak snad se někdy povede a já si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  2. To zní fakt suprově :) Těším se, až si ji pořídím a celou zhltnu. Doufám, že tam bude tolik akce jak píšeš :D

    OdpovědětVymazat