čtvrtek 7. ledna 2016

RC: MODLITBA ZA MLČENÍ

Modlitba za mlčení
Castillo Linda

Nakladatel: Moba
Rok a měsíc vydání: 2015/11
Počet stran: 312

Anotace: V městečku Painters Mill v Ohiu tvoří třetinu obyvatel amišové, pro něž je typický prostý a mírumilovný životní styl bez vymožeností civilizace. Oto větší šok vyvolá, když se na farmě amišské rodiny Plankových najde sedm mrtvých těl. Někdo zavraždil celou rodinu, dcery Annie a Mary byly navíc surově mučeny a pohlavně zneužity. Případ je svěřen náčelnici místní policie Kate Burkholderové...

Po této autorce jsem sáhla především proto, že její první kniha byla velkým hitem. Bohužel jsem ji nečetla, ale jméno si udělala dobré. A navíc, velmi přemýšlím, že si předchozí knihu seženu a přečtu, protože tato byla skvělá a těch pár útržků, co se nám tu dostalo k předchozímu případu náčelnice Kate, znělo vážně lákavě.

Ale zpět k Modlitbě. Na knize mě vždy zaujme, když je téma něčím zvláštní. Vražda? Klasika. Brutální vražda? Ok, nic nového. Ale brutální vraždy v rodině mírumilovných, elektřinu nepoužívajících, ve 4 hodiny vstávajících, o pole a zvířata starajících se amišů, to už zavání zajímavou zápletkou. A nemýlila jsem se.

V čem myslím, že jsem se mýlila, je nápis Thriller na přebalu knihy. Přiznám se, že thriller si představuji jinak. Neříkám, že kniha nebyla napínavá! Ale převážnou část šlo, podle mě, o detektivku, ta thrillerová akce tam mohla být klidně větší, delší, obsáhlejší.

Hodně mi sedly hlavní postavy. Náčelnice Kate a její tým, plus John z pomocného týmu. Jejich osobní životy se v příběhu odrážely naprosto přirozeně a vyplouvaly na povrch souvislosti, co mě mile překvapili, jak si to autorka promyslela. 

Zpočátku četby jsem byla lehce vystrašená, ne ale nepříjemně, každopádně vraždy, do kterých jsme mimochodem vhozeni naprosto okamžitě, žádné protahování, jsou skutečně brutální a detailně popsané. Pak se to trochu zklidnilo a čekalo nás vyšetřování. Tady mi to chvílemi přišlo zbytečné, co řeší, ale nebojte, všechno do sebe nakonec zapadne a vy si, stejně jako já, budete říkat, jo tak proto to tam bylo, žádná nuda, naopak boží nápad!

Žádné komentáře:

Okomentovat