neděle 1. listopadu 2015

RC: 13 HODIN

13 hodin
Deon Meyer

Nakladatel: Moba
Rok a měsíc vydání: 2015/08
Počet stran: 472

Anotace: Někdo by detektiva Bennyho Griessela nazval legendou. Jiní by řekli, že je to starý opilec. Ať tak či onak, na to, aby mohl být povýšen, šlápl Benny v průběhu let na kuří oko příliš mnoha lidem. Nyní se pokouší zůstat střízlivý a snaží se vyškolit novou generaci bojovníků se zločinem. Když ale v Kapském Městě zmizí americká turistka, panikařící politici si hned vzpomenou, koho je třeba k případu povolat. Benny má jen třináct hodin na to, aby zachránil vystrašenou Rachel i svou kariéru. A aby toho nebylo málo, musí vyřešit ještě jeden případ – vraždu jihoafrického hudebního manažera. Benny vydržel střízlivý už 156 dní, avšak další dny bez pití budou pro něj obzvlášť náročné...


Když mají krimi a thrillery kolem 500 stránek, často se bojím, že to bude nuda a rozvleklé, zbytečné  natahování. A protože 13 hodin má kolem 500 stránek, bála jsem se i tentokrát. A s potěšením vám můžu oznámit, že jsem se nenudila a není to zbytečně natahované.

Najdeme zde dva příběhy a jednoho hlavního detektiva, Bennyho Griessela. První příběh vyšetřuje vraždu a ve druhém se pohřešuje americká dívka, navíc to vypadá, že ji někdo hodí a chce zabít, takže policie musí dvakrát tolik pohnout, aby k tomu nedošlo. 

Vše se odehrává v Africe a pokud se nepletu, je to první kniha z tohoto prostředí, co jsem četla. V takovém případě se mi vždy líbí reálie země, jak to tam chodí, co se děje atp. Ne, že by se tomu autor věnoval jako prvořadému, ale tím, jak píše a o čem píše se to člověk prostě dozví, když je kniha dobře napsaná, dostane naservírováno i to kolem. Tady jsem to dostala a super, povedené. Deon Meyer tam totiž žije, takže to máme pěkně z první ruky.

Pátrání po vrahovi nabere naprosto nečekaný spád, kdy mě rozuzlení docela dostalo, nečekala jsem to, ani za mák jsem netušila, jak se to vyvrbí a to se mi moc nestává. Linie pohřešované dívky je pěkně napínavá, míjí se se svými pronásledovateli o minuty a my si koušeme nehty, aby utíkala a utíkala a utíkala. 

Čeká nás i malá linie týkající se osobního života hlavní postavy, detektiva Bennyho, která to pěkně doplňuje a uzavírá. Za mě tedy tento krimithriller patří k těm lepším. Je tu jak akce thrilleru, tak přemýšlení a šetření detektivek.

Za poskytnutí výtisku děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský

Žádné komentáře:

Okomentovat