pátek 18. září 2015

RC: ŠKOLA DOBRA A ZLA

Škola dobra a zla
Chainani Soman


Nakladatel: CooBoo
Série: Škola dobra a zla (1.díl)
Rok a měsíc vydání: 2014/08
Počet stran: 416

Anotace: Sofie čekala celý život na to, až ji unesou…Ptáte se kam? Do pohádky. Do Školy dobra, kde se z ní stane princezna, najde si toho pravého prince a budou spolu navěky šťastní. Tedy alespoň takový byl plán. Ale co když ji umístí do Školy zla? Může být krásná Sofie čarodějnicí? Jak je nebezpečné věřit pohádkám, které vás vtáhnou do děje a nebudou chtít pustit zpět.

Tuhle knížku jsem dlouho záměrně přehlížela. Někde jsem totiž našla, že je to jakože dětská knížka, tak jsem si říkala, čtu ledasco, ale s "pro děti od 10 let" bych si už mohla dát pauzu. Jenže každý, kdo jí četl, tedy co jsem našla, ji hrozně chválil a že to prý není dětské, jakože dětské. Tak fajn, fajn, jdu do ní. A co vás teď čeká? Moje velebení a sdělení, že to není dětské, jakože dětské.

Co se mi vážně líbilo, je příběh ve škole. Takové to Harry Potterovské, kdy je škola, dětičky tam bydlí a prožívají to své dobrodružství spolu s vyučováním a školními problémy. Chodíme s nimi na Fintění, Komunikaci se zvířaty (to chci jako povinnou součást výuky i u nás!), Dobré skutky nebo taky Hnusifikace, Kletby a smrtící léčky, podle toho, která kolej je ta vaše. Super, povedené, ano, ano, ano.

3/4 knihy jsem naprosto žrala a věděla, že moje recenze bude pozitivní. Nikdy ale neříkej nikdy, dokud nedočteš a tak jsem se i já dočkala pár kapitol, které mi přišly jako naprostý nesmysl a říkala jsem si ne, ne, ne jak mohly zkazit tak výbornou věc! Pokud se toto stane i vám, nebojte, závěrem si u mě autor opět vyžehlil a natěšil mě na pokračování, které si chci hned pořídit. 

Vymyslel skvělou zápletku a teorii toho, jak, kde a proč vznikají pohádky. Je to autorova prvotina a to musím hodnotit vážně pozitivně, protože se mu to moc povedlo. A jak jsem už řekla, není to dětská knížka, jakože dětská. Někdy prostě nesmíme dát na označení knihkupce - pro děti od deseti let. Shrnula bych to tak, že děti od 10 let to můžou číst s tím, že to pochopí a bude se jim to líbit, o tom nepochybuji, ale neznamená to, že staroba jako já si to nemůže přečíst a zakoukat se do toho úplně stejně, možná i trochu víc, protože si v tom najde spoustu dalších věcí k zamyšlení a přemýšlení.

Žádné komentáře:

Okomentovat