neděle 31. května 2015

RC: MAGISTERIUM 1: ŽELEZNÁ ZKOUŠKA

Magisterium 1: Železná zkouška
Clareová Cassandra, Blacková Holly


Nakladatel: YOLI
Série: Magisterium (1.díl)
Rok a měsíc vydání: 2015/05
Počet stran: 312

Anotace: Callum Hunt ví už odmalička, že pokud by se někdy zapletl s magií, znamenalo by to pro něj jediné – smrt. Jeho otec mu to ostatně nikdy nedovolí zapomenout. Když je Cal pozván k vstupním zkouškám do tajemné čarodějné školy jménem Magisterium, slíbí otci i sám sobě, že v testu dokonale propadne. Jenže Cal má naneštěstí magii v krvi, takže i přes veškerou snahu je spolu s dalšími dvěma žáky vybrán, aby studoval u největšího mága ze všech, mistra Rufuse. Cal zjišťuje, že magie je mnohem zábavnější, než si kdy uměl představit, a také skoro stejně tak nebezpečná. Ve škole si vedle nových přátel rychle udělá i nové nepřátele…

Od počátku jsem na tohle dílo pohlížela trochu s pochybnostmi. Na jednu stranu mě to lákalo, autorky jsou známé a anotace nebyla špatná. Na druhou stranu jsem se hodně bála. Čeho? Toho, co se mi v průběhu potvrzovalo více a více.

No schválně, dvanáctiletý kouzelník, škola kouzel, absolutně nic neumí. Nenapadne vás něco? Asi jako mě, každého napadne Harry Potter. A přiznám se, že zpočátku jsem se od toho vůbec nemohla oprostit a viděla to za každou maličkostí. Nakonec to, bohužel, došlo tak daleko, že jsem to nejen viděla, ale přímo hledala. 

Nevím tedy, jak moc velká náhoda je, že našimi hlavními hrdiny jsou kouzelníci, dva kluci a děvče, naprostá šprtka co se připravovala do školy už předem, takže všechno ví. Mají tam i "Voldemorta", co je momentálně někde ztracený, po poslední válce, ve které byl Callum poznamenán, a čeká se na jeho návrat. A tak dál a tak dál. Ale pak už jsem to spatřovala v naprostých hloupostech. Jsou v jeskyni a cestují v lodi. Co mě napadlo? Jak jedou v HP do školy na lodičkách. Profesor má v kleci v kanceláři zvířátko. Co mě napadlo? Jak má Lupin na stole ďasovce. 

Tím chci říct, že pokud se do knížky pouštíte, nemyslete na nic jiného. Jasně, jde tam najít leccos v lecčem, ale ne každý, kdo umí čáry máry, musí pocházet z pera JKR. To jsem se rozepsala. Ale jinou výtku ke knize vlastně nemám, takže jsem vám to musela řádně vysvětlit.

Teď už mám samou chválu. Je tu smysluplná zápletka, nečekaná pointa, která nás nechává v napjatém očekávání, jak se to vyvine. Najdeme tu dobrodružství, pár situací, kdy se kluci chovají jako kluci a tropí různé rošťárny, je tu i pár drobných odboček v hlavním příběhu, které příběh ozvláštní (a já předpokládám, že se jejich význam ukáže v dalších dílech).

Je to čtení sice asi pro mladší čtenáře, než jsem já, spíše věku -teen, ale i tak si určitě přečtu i další díly. Vidím v tom velký potenciál, taky věřím, že podobností s HP bude ubývat, já to přestanu vnímat a bude se mi dílko líbit ještě o něco víc.

Recenze psána pro web Databáze knih.

Žádné komentáře:

Okomentovat