středa 1. dubna 2015

BIBLE STYLU

Bible stylu - Módní manuál úspěšných žen a mužů
Lauren A. Rothman

Nakladatel: Noxi
Počet stran: 228
Rok a měsíc vydání: 11/2014

Anotace: Nejvíce záleží na prvním dojmu (a několika dalších!) – ať jste brigádník nebo ředitel firmy. Autorka se zabývá letitým problémem: jak se do práce oblékat vhodně a zároveň moderně. Sama má desetiletou zkušenost s módním světem, která ji naučila vytipovat základní kusy oblečení, které nesmí v pracovním šatníku chybět. Prozradí vám nakupovací strategie a doporučí kamenné i internetové obchody. Nabízí rady a příklady, upozorňuje na módní přešlapy, kterých se v kanceláři často dopouštíme. Bible stylu je nepostradatelným pomocníkem pro profesionální muže i ženy, kteří to chtějí ve svém oboru někam dotáhnout. Věřte, že s touto knihou se začnete oblékat lépe a s radostí.

Módní manuál úspěšných mužů a žen? Tak do toho musím jít. Navíc teď, když, jak mi doma řekli, jdu do sebe. Tak se tedy poradím. A jak se mi to povedlo? Abych pravdu řekla, tak tak napůl.

Co mě mrzelo, že knížka je jednoznačně americká. Pokud chcete ušetřit, autorka vám poradí obchody, kam jít. Samozřejmě je u nás nenajdete. Najdeme tu odkazy na web, značky, doporučení obchodů bot. Chápu, že u nás jde jen o překlad a ne "Zajděte si do Tesca", ale za mě je tohle rozhodně mínus.

Další věc, způsobená jinou kulturou, ovlivňující vlastně celé dílo, je jiná mentalita. Víte, jak ve filmech pracují lidé v obrovských korporátních mrakodrapech a všichni muži musí mít saka a když jim nesedí kravata, mohou jít rovnou domů? A ženy jsou všechny blonďaté, modrooké, dlouhonohé kočky v minisukních? Tak tím mi to trochu zavánělo, pro takovou společnost je to napsané.

Ale protože jsem člověk koumavý, věděla jsem, že i já si z toho něco odnesu, když popřemýšlím. A nakonec toho bylo docela dost. Když má člověk o toto téma vážně zájem a převede si to pro fungování u nás, dozví se toho hodně. Asi ne, pokud už i tak jste odborník, ale pokud jste více méně začátečník jako já, řekne vám to přesně takové ty detaily, které ví každý, ale vy nechápete odkud. 

Jak pečovat o pleť, jak kombinovat oblečení, co zvolit pro svůj typ postavy, pro barvu vlasů, jak vyřešit doplňky, co s barvami apod. Řeší se tu i hodně drobností, o kterých se nemluví, ale přečetla jsem si o tom fakt ráda, jako že nejsem jediný blbec, kterého to kdy napadlo - vykukující horní lem kalhotek, zaříznutá ramínka od podprsenky, příliš upnuté oblečení na plnoštíhlém, šedivé vlasy, výstřih až k pupíku. 

Já vím, že pokud to čte nějaký módní guru, přijde mu to jako hloupost, ale pro mě (nemůžu říct holku z vesnice, jsem z města), holku, co tomu vůbec nerozumí, je tohle jednání pro začátečníka a probrání věcí, co na rovinu nikdo nikde moc veřejně neřekne, naprosto super. 

Žádné komentáře:

Okomentovat